Översikt
Våra system är till för att underlätta ditt arbete. För oss är det därför viktigt att du som användare känner till alla delar av systemen så att du kan välja vad som stöttar din verksamhet bäst.
Våra kostnadsfria webbinarier hålls av oss som jobbar på Aiai och som har mycket god kännedom i Aiai. Våra webbinarier har som mål att lära dig mer om systemen och vi hoppas även kunna inspirera dig till att börja använda nya delar så att ditt arbete blir ännu mer effektivt och roligt.
Mer information
Webbinarierna hålls av personal från Aiai som förutom kunskaper i systemen har god kännedom om omsorgsbranschen.
Webbinarierna är kostnadsfria.
9 april kl 11.00-11.45 – Rapporter i Aiai
Vilka rapporter finns det i Aiai och hur kan dessa vara till hjälp i ditt dagliga arbete? På detta webbinarium går vi igenom de rapporter som kan stötta dig för att få en överblick över din verksamhet.
28 april kl 11.00-11.45 – Lägga upp nya brukare i Aiai
Vill du få full kontroll på alla moment när du lägger upp en ny brukare? På detta webbinarium går vi stegvis igenom och bockar av alla uppgifter som ska göras.
6 maj kl 11.00-11.45 – Hantera grundschema
Här går vi igenom de funktioner som finns i grundschemat. Du får kunskap om hur du på ett smidigt sätt lägger ett grundschema och hur du kan kontrollera detta både mot beslut och kollektivavtal/ATL. Vi går även igenom hur du klistrar in grundschemat i gällande schema och hur du kan använda grundschemat för din semesterplanering.
20 maj kl 11.00-11.45 – Hantera gällande schema
På det här webbinariet går vi igenom allt du kan göra i gällande schema. Avvikelsehantering såklart, men även andra finesser såsom kalenderhändelser, notering på pass, skicka meddelande från pass, byta färg på assistenter mm. Vi kikar även på hur du kontrollerar beslutet i schemavyn.
10 juni kl 11.00-11.45 – Good to know
På detta webbinarium går vi igenom finurliga finesser i Aiai som kan vara bra för dig att känna till och vi ger tips på hur du kan jobba på ett smart och smidigt sätt Aiai.