Datum
19 oktober
Tid
09:00 – 10:30
Målgrupp
Administratörer
Plats
Digitalt
Översikt
Detta är en digital halvdagsutbildning där vi går igenom grunden för tilläggstjänsten Aiai Personakt.
Under denna halvdag går vi bland annat igenom hur du skriver journal och anteckningar samt hur du skapar en genomförandeplan och använder Ansvarsfördelningsverktyget i Aiai Personakt.
På utbildning går vi även kort igenom teori och lagstiftning kring dokumentation som ligger till grund för dokumentationen inom personlig assistans.
Innehåll
- Vad säger lagen
- Att skriva genomförandeplan
- Hur och varför skriva journal och anteckningar
- Lägga in och uppdatera grundinformation
- Skriva anteckningar
- Skriva journalanteckningar
- Ladda upp dokument
- Skapa en genomförandeplan
- Använda Ansvarsfördelningsverktyget
Mer information
Administratörer i Aiai med behov av utbildning i tillägsmodulen Aiai Personakt. Inga förkunskaper krävs. Utbildningen riktar sig till både privat och offentlig verksamhet.
Kursen leds av personal från Aiai som förutom kunskaper i systemet har god kännedom om branschen personlig assistans.
Utbildningen är kostnadsfri för Aiai-kunder.