
Aiai Enterprise är en plattform som ger assistansanordnaren en möjlighet att anpassa Aiai till sin egen grafiska profil. Assistenter och assistansberättigade når då Aiais alla tjänster via företagets egna webbplats. Det gör att Aiai smälter in i verksamhetens övriga system och upplevs som en del av dessa. Aiai Enterprise stärker företagets egna varumärke.
Fler funktioner:
Schemakontroll
Tidrapport
BankID-signering med filöverföring
Elektronisk signatur
Sjukvikarielista
Avvikelsehantering
Dokument
Ekonomisk kalkyl
Uppföljning av beslut
Löneexport och lönehantering
Personaladministration
Kommunikation
Schemakontroll
Schemakontroll
Schemakontrollen hjälper dig att godkänna schemat enligt Arbetstidslagens rekommendationer och gällande kollektivavtal.

Tidrapport
Tidrapport
Aiai skapar automatiska tidrapporter för alla assistenter baserat på schemat. Systemet tar alltid hänsyn till typ av arbetspass, OB-tider och eventuell frånvaro.

BankID-signering med filöverföring
BankID-signering med filöverföring till Försäkringskassan
Tidrapporten (FK 3059) BankID-signeras av assistenter och anordnare. Via Aiai skickas tidrapporten per fil till Försäkringskassan. Du slipper postgång och sparar värdfull tid. Med BankID-signering och filöverföring blir tidrapporteringen snabb, enkel och säker.

Elektronisk signatur
Elektronisk signatur
Assistenten godkänner sin tidrapport med en elektronisk signatur i datorn, på mobilen eller läsplattan, det som passar varje individuell medarbetare bäst. Enklare än så kan det i princip inte bli.

Sjukvikarielista
Sjukvikarielista
Aiai skapar automatisk sjuklistor där det framgår vem som varit sjukfrånvarande och när den vikarierade personen arbetade.

Avvikelsehantering
Avvikelsehantering
Med Aiais effektiva avvikelsehantering upptäcks alla eventuella avvikelser mellan schema och tidrapport. Genom att du direkt får en bra överblick över assistentens personliga schema kan du snabbt och enkelt kontrollera det innan du godkänner tidrapporten.

Dokument
Dokument
Verksamhetsdokument och annan viktig information samlas enkelt i Aiai. Med den rollbaserade inloggningen väljer ni vilka roller som ska ha åtkomst till de publicerade dokumenten.

Ekonomisk kalkyl
Ekonomisk kalkyl
Med den ekonomiska kalkylen som baseras på lagt schema kan du följa löpande kostnader.

Uppföljning av beslut
Uppföljning av beslut
Håller reda på förbrukning och avräkning av antalet timmar utifrån aktuellt beslut.

Löneexport och lönehantering
Löneexport och lönehantering
Aiai skapar löneunderlag och kan exportera lönedata till de vanligaste löneprogrammen: Hogia, Crona, Kontek mfl.

Personaladministration
Personaladministration
Med Aiai får ni även tillgång till en samlad plats för personalrelaterad information såsom hantering av kompetenser, utbildning, delegering av arbetsuppgifter, registerutdrag samt personalanteckningar.

Kommunikation
Kommunikation
Det är lätt att hålla kontakt med assistenterna via Aiai. Meddelanden kan skickas via systemet per SMS eller mail. Allt för att underlätta kommunikationen.
