Aiai – Nu en helhetslösning för både assistans och boende

Nya Aiai är en komplett helhetslösning som tillgodoser behoven hos både assistans- och boendekunder. Genom att kombinera funktioner för hem och boende i ett och samma system gör vi det möjligt att förenkla arbetet för våra användare.

Publicerad

Den nya versionen av Aiai är skräddarsydd för att möta alla användares behov, oavsett om de arbetar inom assistans eller boende. Enkel schemaläggning, säker och effektiv kommunikation, utökat HR-stöd och en app för medarbetarna är några av de centrala funktionerna.

En lösning för två verksamheter

Behoven hos assistans- och boendeverksamheter liknar varandra på många punkter, till exempel enkel planering, kommunikation och personalhantering. Många företag anordnar dessutom både assistans och boende. Med Aiai behöver de bara ett system istället för två, vilket förenklar deras arbetsflöden avsevärt.

Christian Ljunge, VD för Allevi

“Marknaden efterfrågar allt mer integrerade lösningar som kan möta de växande behoven inom både assistans och boende. Nya Aiai är specifikt utvecklat för att tillgodose dessa krav.”

Genom att erbjuda en helhetslösning som täcker både assistans- och boendemarknaden strävar vi efter att bli den långsiktiga samarbetspartnern inom omsorgen, vilket gör detta till ett strategiskt viktigt steg för oss på Allevi.

Kerstin Lundgren - Affärsområdeschef för assistans, Christian Ljunge - VD för Allevi

Effektiv planering och resursfördelning
Kerstin Lundgren är affärsområdeschef för assistans och boende samt ansvarig för utvecklingen av nya Aiai. Hon beskriver några av funktionerna som gör nya Aiai till ett lika enkelt och effektivt verktyg för boendverksamheter som för assistans.

Kerstin Lundgren, Affärsområdeschef för assistans

“Att kunna schemalägga personalen på ett effektivt och smidigt sätt är ett centralt behov.”

I grunden handlar det om att planera arbetet för medarbetarna i enlighet med de förutsättningar som finns hos respektive utförare. Systemet gör det också enkelt att skapa överblick för medarbetarna och att hitta möjligheter för att kunna hjälpas åt över avdelningar. En medarbetare kan vara schemalagd på olika avdelningar i ett och samma pass och exempelvis arbeta på avdelning A på förmiddagen och på avdelning B på eftermiddagen.

App förenklar för medarbetarna
– Andra fördelar är tillgängligheten och kommunikationen. Medarbetarna kommer att ha en app där de kan se sina kommande arbetspass, chatta med andra användare på ett integritetsmässigt säkert sätt, göra ledighetsansökningar och rapportera avvikelser på arbetspass, till exempel att de har arbetat en timme längre än planerat.

En lösning för två verksamheter

Hur nya Aiai skapar nytta och värde för dig

Hantera alla medarbetare i samma system: oavsett om de arbetar inom omsorgen eller på tjänstemannasidan får verksamheten full kontroll över arbetade timmar i organisationen.

Effektivare administration: flexibel och anpassningsbar schemaläggning, tidrapportering och lönehantering som frigör tid samt minskar risken för fel.

Efterlevnad av regler och kollektivavtal: Aiai ger organisationen stöd att på ett kvalitetssäkrat sätt följa gällande lagar och avtal.

Full insyn och kontroll: ledningen får en helhetsbild över medarbetarnas arbetstimmar och kan optimera resursfördelningen.

Högre medarbetarnöjdhet: med enkel schematillgång, smidigare tidrapportering och bättre kommunikation ökar arbetstillfredsställelsen.

Mer effektiv lönehantering: lönedata exporteras smidigt och korrekt, vilket minskar risken för fel och gör löneprocessen snabbare.

Börja använd Aiai redan idag!


Läs mer