Vi är en del av Allevi

Allevi är verksamt inom molnbaserade systemstöd för omsorgssektorn i Sverige. Vi tillhandahåller innovativa och användarvänliga molnlösningar inom planerings- och uppföljningssystem för utförande av omsorgsinsatser.

Gruppbild Allevi 2023

Aiai’s
historia

Erik Ljungberg utvecklade ett verktyg för sin egna assistans.

Erik var initiativtagare till Aiai och utvecklade tjänsten i nära samarbete med assistans­bolag, assistans­användare och assistenter. Han hade själv assistans på grund av en muskel­sjukdom och hans kunskap och erfarenhet har varit avgörande för utformningen av Aiai.

Erik Ljungberg
Erik Ljungberg
Aiai
2021 – Kaustik byter namn till Allevi

Fler spännande produkter för omsorgen ryms nu under Allevis paraply. Digitalt inskick till Försäkringskassan av FK3066 är på plats i Aiai.

2020 – Digitalt blir en succé

Akademin ställer om och erbjuder alla utbildningar kostnadsfritt och digitalt. Aiai får under 2020 över 400 anmälningar till de digitala utbildningarna och webbinariumen.

Vi förbättrar människors vardag med banbrytande system

Vi drivs av viljan att hjälpa och förenkla arbetsdagen för utförare och mottagare. Med människor som utgångspunkt utvecklar vi teknik som stödjer deras behov. Vi är stolta över att erbjuda marknadsledande webbtjänster inom personlig assistans, individ & familj, hemtjänst och boenden.

Utmärkande för samtliga produkter är en stark historia där produkterna utvecklas efter egen branschkompetens. Erfarenhet av att driva omsorg ger en ovärderlig förståelse för våra kunders vardag och gör oss till en naturlig partner. Tillsammans med våra kunder gör vi något viktigt, på riktigt. Vi ger tid till omsorgen.

Kerstin Lundgren, Affärsområdeschef Assistans
Kerstin Lundgren, Affärsområdeschef Assistans
Christian Ljunge, VD Allevi
Christian Ljunge, VD Allevi

…och löser framtidens utmaningar

Utmaningen, att fler personer i närtid kommer att vara i behov av omsorg, kräver särskild kompetens och innovation. Digitaliseringen är viktigare än någonsin och vi är en del av lösningen. Framgången är en nära dialog med våra kunder och förmågan att ifrågasätta dagens sanningar i utbyte mot morgondagens lösningar. Nya infallsvinklar och innovation är en process som kräver fritt tänkande individer och tillvaratagande av oliksinnade. Det tillsammans med ständig kompetensutveckling gör att vi lyckas.