Nyheter

Nya Aiai på turné

Under maj släpptes nyheten om att ett nytt Aiai ska lanseras under senare delen av 2024. Vi har haft både webbinarier och frukostseminarier där syftet är att förse våra kunder…

Avvikelse­hantering i Aiai

Inom omsorg är planering viktigt och att planerna följs är ännu viktigare. Men det går inte alltid som det är tänkt. Ibland på grund av den mänskliga faktorn, andra gånger…
Kerstin Lundgren

Allevi rekryterar ny affärsområdeschef från Pulsen

Allevi rekryterar Kerstin Lundgren som ny affärsområdeschef för produktområdet personlig assistans och produkten Aiai. Kerstin Lundgren får i rollen som affärsområdeschef ansvar för att utveckla verksamheten ytterligare, ett uppdrag hon…
ELFA Assistans

Kunder ber om få bli en del av ELFA

ELFA Assistans har anordnat personlig assistans sedan 2007 och Eva Lundin jobbar som uppdragsansvarig på huvudkontoret i Solna. Som uppdragsansvarig är hon ansvarig för den regelbundna kontakten med kunder samt…
Tina Henriksson, Mikael Andersson

LSS-reformen ökade valfriheten

De möttes på Eugeniahemmet under 60-talet. 1994 förändrades deras liv med LSS-reformen. I dag arbetar Mikael som professionell föreläsare över hela Norden. Tina arbetar sedan 2012 med kundsupport på Kaustik.…

Skogen funkar för alla

Vi fick följa med Friluftsfrämjandets funkisgrupp på en lärorik dag i skogen. Vi fick bland annat träffa eldsjälen Ewa Palm och lära oss mer om vad som hör hemma i…

Full fart på Furuboda Assistans

En mil strax söder om Åhus i Kristianstads kommun ligger Furuboda Assistans. Mellan frodiga åkrar och böljande hav sticker hela tretton hus upp bland tallskogen. Här huserar inte bara Furuboda…

​Kommunikation är grunden för allt

På Fellingsbro folkhögskola i Örebro har Linda Eriksson, pedagog på Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor (Nkcdb) sitt kontor. För henne var det en självklarhet att aktivera sig inom funktionshinderrörelsen, inte minst…

Mille går i bräschen

Jag är övertygad om att fler förvaltningar i Stockholm kommer att välja Aiai. Nyfikenheten på Kaustiks webbtjänst är stor och deras inställning att se utmaningarna snarare än hindren är mycket…