– Tidigt under utbildningen förstod jag att den starkaste drivkraften för mig är att förstå och tillgodose människors behov. Det är när vi förstår och tar hänsyn till dessa som vi kan ta fram en väl designad användarupplevelse och bra funktionalitet i produkten, berättar Alexandra.
– Det känns mycket positivt att arbeta på ett företag som Kaustik där min kunskap kan generera samhällsnytta och underlätta livet för kunder i form av digitala verktyg. Min huvudsakliga roll är att undersöka och identifiera användarnas behov, genom undersökningar och datainsamlingar, ta fram konceptuell design i form av bl.a. prototyper och testa funktionalitet, fortsätter Alexandra.
Förutom Aiai:s betydelse för användarna lockade även företagets historia Alexandra till Kaustik.
– Jag hörde tidigt om Kaustiks rebelliska och spännande bakgrund. Grundaren Erik Ljungberg var en sann samhällskritiker vars visioner lever kvar i bolaget. Vi har en bra grund och fantastisk produkt med stora möjligheter. Jag ser fram emot att vara med och driva vår resa fortsatt framåt, avslutar Alexandra.