Allevi rekryterar försäljnings­chef från Hogia

Sedan en månad tillbaka har vi Pelle Lindberg på plats som försäljningschef för Aiai inom affärsområdet Assistans. Pelle har lång erfarenhet av försäljning, han kommer senast från Hogia och ska leda teamets resa med nya Aiai.

Publicerad

Hej Pelle, vi är så glada att ha dig här! Hur känns det nu vecka fyra på nya jobbet?
Tack! Det känns verkligen kul, 100% rätt på alla sätt. Så här långt har alla mina förväntningar överträffats.

Du kommer senast från Hogia där du var försäljningschef, berätta!
Precis, jag hade försäljningsansvar för ett av Hogias bolag som är specialiserat mot just samhällsnyttiga tjänster. Så jag är van vid att bygga kundrelationer med små och stora aktörer inom utbildning, kommunal verksamhet samt vård och omsorg. Jag var på Hogia i nästan tre år och innan dess jobbade jag med B2B-försäljning på Canon.

Ditt fokus kommer att vara på försäljningen av nya Aiai, vad kommer bli den största utmaningen?
Att ge ännu fler aktörer inom personlig assistans möjligheten att ta del av nya Aiais alla fördelar – kommuner och privata aktörer, stora som små. Jag hoppas också att vi kan få fler kunder inom vård och omsorg och inte enbart rikta oss mot assistansbranschen. Befintliga kunder kommer förstås också att migrera till det nya och förbättrade systemet. Sen är det en rolig utmaning att hela teamet alltid måste ha bra koll på marknaden och förstå kundernas behov, så att de ska kunna ge mer tid till omsorgen.

Pelle Lindberg, försäljningschef för Aiai

“De närmsta åren med nya Aiai kommer bli en häftig resa som jag ser fram emot att få vara en del av.”

Hur kom du i kontakt med Allevi?
Under åren på Hogia hade vi många gemensamma kunder eftersom vi tillhandahåller olika system för samma typ av marknad. Flera av mina dåvarande kunder hade Aiai integrerat med Hogias lönesystem.

Så jag har haft ögonen på Allevi en tid och har alltid tyckt att det är ett pålitligt och heltäckande system för personlig assistans. Det är dessutom väldigt trevliga människor som jobbar på Allevi. Så när jag fick höra att det fanns en öppning, var det självklart för mig att ta chansen.

Du kommer att leda ett team med fem personer. Hur är du som chef?
Jag har förmånen att jobba med ett team med lång erfarenhet, bred kompetens och som har goda relationer med våra kunder. Min roll som ansvarig för teamet innebär att skapa förutsättningar för att vi ska lyckas, individuellt och som lag. Jag vill vara lyhörd, samarbetsvillig och låta alla ta plats.

Vad får dig att trivas på jobbet?
För mig är det viktigt att ha ett tydligt gemensamt mål att arbeta mot, och ha riktigt kul på vägen. De närmsta åren med nya Aiai kommer bli en häftig resa som jag ser fram emot att få vara en del av. Sen är det fantastiskt att få arbeta med samhällsviktiga kunder och en produkt som gör att de kan utföra sitt ovärderliga jobb mer effektivt. Det är lätt att hitta drivkraft och att trivas med det man gör när man har en så viktig målgrupp.

Vad gör du när du inte jobbar?
Jag tycker om att spela golf, lösa korsord och promenera med min sambo och vår dvärgschnauzer Ester.

Vill du komma i kontakt med Pelle når du honom på .

Pelle Lindberg

Läs mer