Driftsstörningen i Aiai är nu löst, och det går åter att logga in i systemet.

20 februari 13:10

Driftsstörningen i Aiai är nu löst, och det går åter att logga in i systemet.

Vi är i allra högsta grad medvetna om den stora påverkan detta har haft på våra kunders verksamheter. Vi är otroligt ledsna över de eventuella konsekvenser vår driftsstörning har haft för våra kunder och användare.

Vi kommer nu att göra en omfattande analys inför en incidentrapport för att grundligt utreda hur felet kunde uppstå och hur vi kan försäkra oss om att det inte ska kunna ske igen. Vi återkommer med ytterligare information kring detta.

20 februari 12:39

Hela Aiai-teamet jobbar för fullt med att åtgärda problemet och arbetet går framåt. Vår prognos just nu är att felet kommer att vara åtgärdat omkring klockan 17.00 i eftermiddag. Denna beräknade tid kan dock tidigare- eller senareläggas beroende på hur arbetet fortskrider. Vi kommer att uppdatera här när vi har ny information om prognosen.

20 februari 10:22

Driftstörningen pågår fortfarande, och vi har dessvärre ingen ny information att dela just nu. Vi fortsätter att arbeta för att åtgärda problemet.

20 februari 08:25

Driftstörningen i Aiai är dessvärre ännu inte löst, vi beklagar detta djupt. Våra tekniker arbetar intensivt för att åtgärda problemet.

Störningen uppstod i samband med en intern databasuppdatering och är alltså inte orsakad av någon extern påverkan. Prognosen just nu är att problemet kommer att vara löst under kvällen idag den 20/2.

Vi kommer hålla er kontinuerligt uppdaterade under dagen, både via mailutskick och här på vår hemsida. Här hittar du den senaste informationen och kan även hänvisa assistenter och brukare hit för mer information.

19 februari 17:06

Vi upplever just nu en driftstörning i Aiai som orsakar svårigheter att logga in i systemet. För merparten av våra användare är systemet helt otillgängligt.

Alla våra tekniker jobbar för att lösa problemet. Vår prognos just nu är att Aiai kommer att vara tillgängligt tidigast kl 07 imorgon den 20 februari.

Vi förstår att driftstörningen orsakar stora problem i er verksamhet, och beklagar detta djupt. Vi försäkrar att vi gör allt vi kan för att lösa problemet så snart som möjligt, och kommer att återkomma med ytterligare information så snart vi vet mera.