Jonny Burman har under sina dryga 10 år inom assistansbranschen följt Aiai genom sina olika uppdrag och har på något sätt alltid haft just Aiai som sin specialitet. Därför känns det extra roligt att äntligen få välkomna Jonny till oss!
Publicerad
Jonny Burman har under sina dryga 10 år inom assistansbranschen följt Aiai genom sina olika uppdrag och har på något sätt alltid haft just Aiai som sin specialitet. Därför känns det extra roligt att äntligen få välkomna Jonny till oss!
Publicerad
Jonny Burman har under sina dryga 10 år inom assistansbranschen följt Aiai genom sina olika uppdrag och har på något sätt alltid haft just Aiai som sin specialitet. Därför känns det extra roligt att äntligen få välkomna Jonny till oss!
– Redan 2018 hörde jag av mig till Aiai för att höra om lediga tjänster, då fanns det ingen öppning så när tjänsten som supportmedarbetare utlystes tvekade jag inte, berättar Jonny.
Det var bland annat känslan för teamet bakom Aiai som fick Jonny att i flera års tid sukta efter jobbet på Aiai.
– Jag har fått ett väldigt bra förtroende för kontaktpersonerna jag haft på Aiai. Att de dessutom har jobbat länge i bolaget bekräftade min känsla av att Allevi (företaget bakom Aiai) är ett sunt och bra bolag, förklarar Jonny.
Det är inte bara Jonny som har uppskattat samarbetet, även Pelle Fridman som varit Jonnys kontaktperson på Aiai tycker att det varit ett framgångsrikt koncept att ha en så pass engagerad och kunnig kontaktperson hos kunderna.
– Det har varit roligt att följa Jonny genom åren och han har alltid varit en kund som genom sin stora kunskap i Aiai kunnat få de bolag han jobbat på att nyttja systemet till sin fulla potential, beskriver Pelle.
– Sedan Jonny hörde av sig och sökte jobb hos oss 2018 har jag haft honom i åtanke vid rekryteringar och nu blev det äntligen en roll som jag tror kommer bli perfekt för Jonny, fortsätter Pelle.
I Jonnys nya roll som supportmedarbetare på Aiai kommer alla år inom LSS och specifikt assistansbranschen väl till pass. Inte nog med att Jonny kan Aiai utan och innan, han har även en stor kunskap om processerna för hela assistansverksamheten.
Jonny har hunnit med flera olika roller genom åren, han har bland annat drivit en daglig verksamhet inom LSS, varit kvalitetsansvarig samt operativ chef på ett av de stora assistansbolagen och som en röd tråd genom nästan hela Jonnys karriär har han varit ansvarig för implementering och utbildning av Aiai.
Det är kombinationen mellan en förståelse och erfarenhet för Aiai-kundens vardag samt en specialisering av alla processer och arbetssätt som innefattas i assistansbranschen som gör Jonny till den perfekta kundsupportmedarbetaren.
– Jag vill hjälpa kunden med att lösa deras faktiska problem oavsett om det gäller ett handhavande i Aiai eller om det rör rådgivning kring hur de kan tänka kring en viss process. Jag hoppas att mina år i branschen och att jag själv lever med assistans kan hjälpa mig att se kundens problem i en större kontext, säger Jonny.
Jonny började i Aiais support i mitten av oktober och har redan tagit en hel del samtal och svarat på mail från kunder.
– Det känns roligt att på en gång kunna hjälpa till och jag ser fram emot alla spännande samtal med kunder, avslutar Jonny.
Tveka inte att höra av dig till Jonny, Inger eller Veronica på Aiais kundsupport om du har några frågor om Aiai!