Inger Grönhof är norrländskan med mångårig erfarenhet av kundservice och administration som sedan hösten 2017 arbetar i Kaustiks kundsupport.
Publicerad
Inger Grönhof är norrländskan med mångårig erfarenhet av kundservice och administration som sedan hösten 2017 arbetar i Kaustiks kundsupport.
Publicerad
Hon har arbetat inom assistansbranschen och med funktionsrättsfrågor under hela sitt yrkesliv, bland annat som löneadministratör, med datoranpassning av arbetsplatser samt anpassning av bilar. Inger har själv haft assistans sen LSS-reformen trädde i kraft 1994 och vet hur oumbärligt ett administrationssystem som Aiai är.
– Tack vare min egen assistans förstår jag hur viktigt Aiai är för alla användare såväl assistenter som brukare och administratörer. Jag har ett bolag bakom mig men att få ihop livet och planera sin assistans kan ändå vara ett halvtidsjobb. Då är enkel och smidig administration nyckeln för att få ihop livspusslet. Eftersom jag lever mitt i assistansen kan jag dessutom bidra med ytterligare ett användarperspektiv till Kaustik i utvecklandet av Aiai.
Den gedigna erfarenheten av kundservice och det ständigt nära samarbetet med egna assistenter gör att Inger är van att instruera människor.
– Jag är en obotlig optimist med ett enormt tålamod. Det har jag stor glädje av i den här rollen. Alla kommer längre om man är positiv och provar först. Det är något jag har med mig från min uppväxt och som jag är mycket tacksam för.