Systemstöd för personlig assistans

Aiai är ett systemstöd skräddarsytt för assistansbranschen, utformat för att möta både dagens och framtidens behov. Med fokus på användarvänlighet och kvalitet underlättar Aiai vardagen för personliga assistenter och brukare i hela Sverige.

Ett nytt Aiai

Nu förnyar vi mjukvaru­marknaden inom assistans­branschen genom lansering av ett nytt Aiai.

I slutet av 2024 lanseras den första versionen av det nya systemet som är anpassat för en modern assistansanordnare. Vårt primära uppdrag är att tillhandahålla en produkt som inte bara tar itu med aktuella utmaningar utan också förutser framtida krav, detta och mycket mer kommer vi kunna säkerställa med nya Aiai.

Vi har lyssnat på våra kunder

Att bygga ett nytt system innebär många viktiga beslut gällande funktioner och hur de svarar mot användarnas behov. För att försäkra oss om att vi tar rätt beslut har vi ett nära samarbete med våra kunder som delar med sig av värdefull kunskap om branschen och det dagliga arbetet.

Vi har lyssnat på både de stora anordnarna, med flera hundra brukare och de som driver sin egen eller en anhörigs assistans. Nya Aiai kommer att passa både de stora och de små.

Bakom nya Aiai står ett gediget team bestående av branschkunniga, utvecklare och ett aktivt UX-team. Användarvänligheten har alltid varit Aiais signum och kommer att fortsätta vara det, även med den nya produkten.

Vår
historia

Erik Ljungberg utvecklade ett verktyg för sin egna assistans.

Erik var initiativtagare till Aiai och utvecklade tjänsten i nära samarbete med assistans­bolag, assistans­användare och assistenter. Han hade själv assistans på grund av en muskel­sjukdom och hans kunskap och erfarenhet har varit avgörande för utformningen av Aiai.

Erik Ljungberg
Erik Ljungberg

Funktioner i Aiai

Med hjälp av ett smart schema, automatiska tidrapporter och integration med lönesystem fördelar Aiai rätt information till rätt person i rätt tid.

Schema

east

Kärnan i Aiai är ett smart och flexibelt schema som tar hänsyn till alla användares behov. När ändringar görs i schemat visas de för alla i arbetsteamet.

Rapportering

east

Aiai skapar automatiska tidrapporter för all personal baserat på schemat. Aiai tar alltid hänsyn till typ av arbetspass, OB-tider och eventuell frånvaro.

Personakt

east

Aiai Personakt har utformats för att ge användaren optimala förutsättningar att tillgodose de krav som IVO ställer på verksamheten.

Mobilapp

east

Medarbetaren har tillgång till merparten av funktionerna i Aiai-appen som finns för såväl iOS som Android.

Ledighetsansökan

east

Med ledighetsansökan i Aiai är det enkelt för medarbetare att ansöka om ledighet och för chefer att bevilja och neka ledighet direkt i Aiai.

Kommunikation

east

Via chatt kommunicerar användarna på ett enkelt och säkert sätt med varandra i ett-till-ett- eller gruppkonversationer.

Flexibel anpassning

east

I Aiai finns möjlighet för verksamheten att själv utforma systemet efter de egna förutsättningarna.

Startsida och widgetar

east

På startsidan kan användaren själv konfigurera de widgetar denne vill se.

Jag vill veta mer om Aiai!